We are currently working on a fantastic
new website for Kahale!

days

hours

minutes

seconds

العدد العاشر لنشرة "شو في ما في" آب ٢٠١٥

إلى أعضاء kahale.net الكرام،
في إطار تحسين التواصل بين أفراد المجتمع المحلي، قامت لجنة الإعلام في منظمة تـطـويـر وبمساندة فريق العمل فيها، بإطلاق النشرة الشهرية "شو في ما في" في بلدة الكحاله، والتي تضمنت عدة أمور ومعلومات تساهم في توطيد التواصل بأفراد مجتمعنا، لتكون مصدر أخبار محلي لأبناء البلدة وسكانها ومنبر تواصل بين أبنائها المغتربين والمحليين. "

"شو في ما في" الكحاله - هي نشرة شهرية محلية (غير سياسية) لا تبغي الربح، وتتناول الأمور بموضوعية بحتة.

تتألف لجنة الإعلام من فريق عمل نشيط وملتزم، أشخاص تطوعوا وقدموا من وقتهم ومن خبراتهم الثمينة لكي يساهموا في تحسين التواصل في مجتمعهم. إننا فعلاً لنفتخر بوجود أشخاص مثلهم في منظمة "تـطـويـر"، ما كان هكذا عمل لينجح من دون مثابرتهم وعطاءاتهم. لهم منا جزيل الشكر والتقدير، والله يباركهم.

يمكنكم الإطلاع على العدد الأول عبر الموقع الالكتروني ، إننا نرحب بإقترحاتكم وأرائكم، كما نرحب بالحصول على المقالات والمواضيع التي تهم مجتمعنا في الكحاله، من خلال إرسال shoufimafi@kahale.net رسالة الكترونية الى العنوان

لدعم إستمرارية هذه النشرة، يمكنكم وضع إعلاناتكم في نشرة "شو في ما في" من خلال الإتصال بنا على الأرقام 03875381 – 70315300، كما وإنه يمكنكم التبرع ودعم هذا المشروع قدر المستطاع، كما يقول المثل "بحصة بتسند خابية".

آملين وشاكرين تجاوبكم ودعمكم للمساهمة في توطيد التواصل في بلدة الكحاله وأبنائها أينما كانوا.

Read now | إقرأ الأن

Kahale

Kahale (Arabic الكحالة) is a mountain village in the district of Aley (Caza Aley), Lebanon, 13 km from Beirut. Population estimated at 13,000 residents, all of whom are Maronite Catholic.

Etymology

Kahale is derived from Syriac and Aramaic, from kah (verb meaning breathed or respired); al or el (the name of the Caananite god El, who was considered the father of God and of mankind); and e (an ending denoting that the god El is the speaker's god)

Geography

Considering the locale and geography of the Kahale this name is suited well. A valley extends from the Sh'har west side of the Kahale into the Rjoum, eastern side of the Kahale. In this valley, the winds accelerate as if being sped along by some external supernatural will, the will of the ancient god El.

Religion

Kahale has a predominantly, if not wholly, Maronite Catholic population.
The village has three churches:
- Mar Elias (مار الياس )
- Our Lady (السيدة)
- Mar Antonios (مار انطونيوس)
This in addition to Don Bosco monastery and school, and Saint Charbel Home for the elderly which is now closed.

Prominent families

Kahale has seven prominent families, listed as follows in alphabetic order: - Abi Khalil (ابي خليل)
- Al Achkar (الاشقر)
- Bejjani (بجاني)
- Feghaly (فغالي)
- Moukarzel (مكرزل)
- Rizkallah (رزق الله)
- Zoghbi (زغبي)

Location

Latitude: 33°49'18.64"N, Longtitude: 35°35'14.55"E, 200 to 500m above sea level and a land size of approximately 1,96 square kilometers.

#livelovekahale through your eyes!

Show #Kahale through your eyes by tagging your kahale photos with #livelovekahale to get featured here

Do you have any comments?

Share with us your comments meanwhile we are redeveloping the site with the form below,
or give us a call or email.


  • Kahale, Lebanon

  • +961 3 690813

  • info@kahale.com

Your message was sent successfully.